Уільям Альберт Аллард - американський фотограф-документаліст.
Аллард народився в 1937 році в Міннеаполісі, штат Міннесота.
Вивчав живопис у коледжі мистецтв Міннеаполіса. Але бажання стати письменником перемогло, через рік Аллард покинув коледж й вступив до школи журналістики Міннесотського університету. На лекціях професора Р. Сміт Шунемана зацікавився фотожурналістикою, як способом об'єднати слова й зображення.
З 1964 до 2008 року Аллард працював фотографом в журналі National Geographic. Він один з небагатьох фотографів, який все життя знімає в кольорі. Відомий фотоісторіями про маловідоме і таємниче життя американських ковбоїв, амішів, гуттериттів, про пересічних людей - бейсболістів, блюзових музикантів, мисливців. Під час подорожей по світу робив проекти про "недоторкані" касти в Індії, бідняків Перу, побував загалом у 25 країнах. "Моя незмінна мета - зробити знімок, який можна і вписати в історію, й повісити на стіну в галереї".
Більша частина роботи Алларда - документальні проекти й проекти про подорожі. Але в кожному з них виділяються портрети, які є важливою частиною кожної фоторозповіді про культуру чи регіон. "Я вважаю себе хорошим портретистом - людське обличчя, це одна з тих речей, які мене найбільш зачаровують." Аллард в першу чергу намається фотографувати людей, а не абстрактних моделей, близькість з ними - один зі способів викликати довіру до себе. "Зазвичай я розчиняюсь в моделі, - каже він, - я все ще намагаюсь бути об'єктивним, але повна неупередженість неможлива".
Можливо, ключем до успіху Алларда є його власний стиль фотозйомки, який він називає "роботою з краю." Він шукає сюжет в найнесподіваніших місцях, далеко від головної події або ж підходить до зйомки з незвичних ракурсів. Таки чином в історії більше розкривається атмосфера події, висвітлюючи зокрема й незначних на перший погляд учасників.
Робочий метод Алларда - настільки добре вивчити своє фотообладння, щоб воно стало вашою другою натурою. "Ви не думаєте про апаратуру, просто використвуєте те, що знаєте". Адже є багато інших питань, які зосереджують вашу увагу під час зйомки.
Аллард вважає дуже важливим знайти місце, де світло добре підкреслює простір. Прослідкувати за зміною світла, підібрати правильний об'єктив, ще раз продумати все, а тоді чекати, коли картинка складеться і настане правильний момент, можливо завдяки якійсь особі за лаштунками. Тоді власне робиться фотографія. "Це спонтанність, але ви працювали для цієї миті."
Аллард радить подорожуючим фотографам-початківцям: "Ви справді повинні відчувати голод. Ви не зможете зробити чудової фотографії, якщо будете байдужими. Навіть якщо ви маєте талант, але ваше бажання не є достатньо сильним, хтось, не настільки талановитий як ви, отримає найкращий результат, тому що дійсно прагнув цього."
Зараз Уільям Альберт Аллард позаштатний фотограф та письменник. Він мешкає разом з дружиною, сином та двома собаками водночас в Шарлотсвіллі, Вірджинія та Міссулі, Монтана.
Фото вгорі: Дівчата на качелях. Колонія менонітів Сюрпрайз Крик, Стенфорд, штат Монтана, США, 2005 рік
Тераса La Tartine, вулиця Ріволі, Париж, Франція, 2002 рік
Танцюристи танго, бістро Latin, Маре, Париж, Франція, 2002 рік
За моїм вікном, Маре, Париж, Франція, 2002 рік
Дизайн вітрини, Маре, Париж, Франція, 2002 рік
Маки, Прованс, Франція, 1993 рік
Дівчатка біжать додому, Беорлегюї, Франція, 1967 рік
Автопортрет, Париж, Франція, 1986 рік
Франческа Каллігаро, Тосканія, Італія, 2005 рік
Дівчина, що курить, ресторан Au Gamin de Paris, Маре, Париж, Франція, 2002 рік
У Берніс малярія, Рондонія, Бразилія, 1988 рік
Модель за лаштунками, Париж, Франція, 1988 рік
Бенедетта Буччеллато, Сицилія, Італія, 1994 рік
Велосипедисти, Феррара, Італія, 2001 рік
Танго клас, Турін, Італія, 2001 рік
Пасхальна процесія, Трапані, Сицилія, Італія, 1994 рік
Випрана білизна в районі Aлбергарія, Палермо, Сицилія, Італія, 1994 рік
Цвітіння абрикоса, Парк Валентіно, Турин, Італія, 2001 рік
Шосе в Світ Грас Хіллз. Montana's Hi-Line. США.
В очікуванні батька. BNSF депо. Шелбі. Montana's Hi-Line. США.
Меллорі Мартін, полювання на голубів. Теннессі. США. 2006 рік
Час отелення. Ранчо Padlock. Монтана. США. 1975 рік
Табір пастухів на світанку. Невада. США. 1979 рік
Брайан Морріс. Парадайс-Вейлі. Невада. США. 1970 рік
Рубен Уеіганд. Хлів для отелення Padlock. Монтана. США. 1978 рік
Генрі Грей, власник ранчо. Арізона. США. 1970 рік